26 avgust, 2008

Olimpijske igre - KOLUMNA

In ja, končno bi lahko rekli, končane so že 29. Olimpijske igre nove dobe. Zakaj končno? Preveč se je vleklo to vse skupaj, vsaj meni osebno. Bilo je veliko nezanimivih panog ob še bolj nezanimivih urah, zaradi česar sem te igre spremljal najmanj od vseh mojih z izjemo prvih (Seul 1988), saj sem takrat imel zgolj 7 mesecev in nisem še točno vedel za kaj se gre.

Pa pojdimo k dejstvom.
To so bile Olimpijske igre svetovnih rekordov. V plavanju je padel praktično v vseh disciplinah, za veliko teh je poskrbel tudi ameriški gospod Michael Phelps, ki je kot vsi veste osvojil 8 medalj. Pravi stroj v bazenu. Tudi mi smo imeli svoje adute a o teh nekoliko več kasneje. V teku je imel glavno besedo Jamajčan Usain Bolt, ki je sicer tudi stroj (le da on na prostem), vendar pa mu jaz ne napovedujem več kot štiri leta slave. Ne zdi se mi dovolj skromen. Mislim da se bo na naslednjih igrah že našel drugi Michael Johnson, ki mu ne bo podoben le po stilu (Johnsonu namreč) temveč tudi po obnašanju.

Bile so to tudi Olimpijske igre velikih zmagovalcev in presenetljivih poražencev. A to so tako ali tako vsake, zato o tem ne bi pretirano razpravljal.
Bile so Olimpijske igre skoraj brez dopinga, čeprav je potrebno priznati - mnogo so jih "dobili" že pred njimi in so s tem preprečili dodatne nevšečnosti v Pekingu. To si morajo tekmovalci štet za velik uspeh, kajti šport in doping ne smeta imeti nič skupnega. Saj vsi poznamo, kaj žene športnike naprej (uspeh, denar) ampak...
Bi pa bilo zanimivo kontrole dopinga opustiti. Substance različno delujejo na telo in če bi padali rekordi bi pač padali...naj se ga zadevajo če hočejo :). Farmacija bi napredovala in vse bi bilo ok:P. Z gotovostjo lahko trdim, da bi Kitajci bili nenadoma najboljši tudi v metu kladiva, v štafetnem teku, plavanju, rokometu in še bi lahko našteval...saj poznate Kitajce. Sicer bi jim Tajvanci konkurirali, a bi jih Kitajska miljarda "in kusur" hitro skrila.


Bile pa so to, ja cenjeni Slovenčki, predrage Slovenkice.... bile so to Olimpijske igre Slovenije. Peto mesto po medaljah na številu prebivalcev je enkraten dosežek in Slovenci smo svojevrsten fenomen. In to ne kar neke medalje, ko bi bili uspešni v samo enem športu. NE! Mi smo jih osvojili v petih različnih, dodati pa pa moramo tudi uspehe tistih ki niso bili pri medaljah. Za mene osebno je to skoraj ekvivalentno, finale je finale, tam pa poleg znanja rabiš tudi srečo in tisto nekaj več, kar te ponese na stopničke. Veslanje, Skok v daljino, Kajak na divjih in mirnih vodah, Met kladiva, Bradlja, Jadranje, Plavanje, Judo, Strelstvo...mi smo povsod...športni fenomen!
A...tudi tokrat ne gre brez kritik. Danes sva s sošolcem Blakeom preučevala odnos novinarjev do slovenskih športnikov, tudi na OI (Stare-Rovan ipd...). Sam sem zagovarjal tezo, da novinar mora skritizirati športnike, če se ti ne izkažejo glede na sposobnosti, ki jih imajo, on pa je zagovarjal, da se mora športnike vselej zagovarjat, saj so najboljši na svojem področju v državi in pač "naj gre kdo drug tja če je boljši...". Po tehtnem premisleku sem mnenja, da je razlika nekje vmes. Ne morem mimo dejstva, da OI nikakor niso več le: Važno je sodelovati in ne zmagati. Sodelovanje - čast. Bi že moralo biti tako. Pa je to res? Morda, ampak si lahko narediš tudi...pa ne bom rekel sramoto, ker to dejansko ni. Je nekaj drugega, za kar spet ne najdem primernega izraza. Italijani bi rekli "brutta figura", ampak to da imajo oni trikrat lepši in predvsem bolj funkcionalen jezik od naše slovenske dvojine tako ali tako čivkajo že vrabci. Skratka, moje mnenje je, da glede na to da je dandanes vse v denarju in zmagovanju...Naj Slovenija res pošlje tiste najboljše, ki so dejansko sposobni osvojiti medaljo (imeli smo jih 63 in to brez ekipnih športov!), ostale, ki pa so normo komajda ujeli in še to ob dobrem dnevu pa naj nagradi za državni rekord in jim za to da nekaj denarja od prihranjenih počitnic, ki jih sicer izkoristijo na OI.



(enega še zmeraj ma dej;))

LP

P.S. POSEBEN POZDRAV MAŠI IZ PTUJA, ki spremlja moj blog. Pridna, lepo da nisi taka kot tvoj brat Gordan, ki mu je malo mar za njegovega kolega.

18 komentarjev:

Anonimni pravi ...

Ah to pa ni res Gomi! Jaz se tudi kdaj kaj oglasim tukaj!
To je bilo zelo nesramno od tebe in naslednjič ko te vidim, te polijem s plastenko vode;)

Gomi pravi ...

pa kaj ni res? kdaj si se ti še oglasu tukaj? Mogoče enkrat, nikakor pa ne kdaj. :)
Ti me polij z vodo, dobiš refošk v protinapad!

Anonimni pravi ...

To, da ne pišem komentarjev, še ne pomeni, da ne berem bloga!

Gomi pravi ...

zdej si živčen ker veš da te bom polil z refoškom ne?

Anonimni pravi ...

Hehe, ti samo pridi, če vüpleš;)
Samo ej, to je škoda polivat...

Gomi pravi ...

vüplem, če mene nekdo vüplje;)

nisem še slišal da bi primanjokovalo refoška,
vode primanjkuje, vode, zato se ne hecat z ekologijo.

Anonimni pravi ...

...nebi rajši mi2 to skupaj spila?

Anonimni pravi ...

Ja, maš prav ja. Pa še opravičit bi se ti mogo pol.
No, moja ponudba pa še vedno velja.

Gomi pravi ...

se strinjam
ti boš vodo, jaz pa refošk.

Anonimni pravi ...

No, tak pa se nebomo šli. Če boš mi natočo vodo, pa te bom res polil.

Gomi pravi ...

nočko

Gomi pravi ...

aja...************

Anonimni pravi ...

iiii
Lahko noč, pa sladke sanje!
************

Anonimni pravi ...

Ojla fanta...še malo se "nočkajta" pa si bo kdo mislil kaj čudnega o vaju...???

Anonimni pravi ...

Pozdrav nazaj!:) Maša iz Ptuja

Anonimni pravi ...

alo gomi... kaj ma gordan hudo sestro al kva?
in je nč ne prpele pokazat ;)?!
ah gordan, zgleda te nism v bovcu nč nauču :D!!

Maša pravi ...

Očitno me skriva pred vami:) Ne vem zakaj;)

David pravi ...

Ja Gordan.. Zakaj jo skrivaš? :D:D