17 avgust, 2009

Zakaj marketi ne propadejo? :)

Pozdavljeni in dober tek vsem skupaj če ste ravnokar pri kosilu (za računalnikom?!). Meni iz kuhinje diši po piščančjih nogicah. V trgovini sem poleg njih kupil še kruh, jogurte, krompir....pa take fore...in salamo.

Kot vedno sem tudi tokrat budno spremljal trgovkino jemanje salame iz pulta in posledično rezanje. Verjetno se je tudi vam kdaj porajalo vprašanje: zakaj vedno plačaš več salame kot jo kupiš? Zakaj trgovka ne zna dati "tare" kot to počno npr. v lekarni?
Klasični prizor: trgovka nareže "od oka" naročenih 20 dag salame, jo položi na papir in vrže na tehtnico, ki pred tem kaže 0,000 kg. Številka se spremeni v 0,203 in oba si mislita, "kako super, kako točno smo to speljali...". Trgovka hitro pokrije salamo še z najlonskim papirjem, na kar se številka spremeni v 0,205 in to maso tudi sprinta in jo s ceno nalepi na dodaten, tretji papir, v katerega zavije vseh 0,205 in ki ga hvala bogu ne stehta...
Naredimo en lahek račun za ta konkreten (in povprečen) primer, ki nam pove, koliko izgubimo. (delam račun... :P ) Pove nam, da plačamo salame približno 2,5 odstotka več kot je dejansko kupimo. Pa recimo, da recikliran papir tudi nekaj stane-odbijem pol odstotka in pridem na 2 odstotka več. Ta salama me je stala točno 2 eura, torej sem porabil približno 2 centa več.
Če vsak dan kupim tako salamo pridem na 7 eur in 30 centov (pizzo) letno. Strinjam se, da številka ni ne vem kako skrb vzbujajoča in se z njo nima smisla preveč ubadati...

...A kako to trgovke hladno predpostavijo, da ima papir isto ceno kot ogrska salama, to mi pa nekako ne gre v glavo.



LP, Gomi

1 komentar:

David pravi ...

Pa a veš da sem se dva dneva nazaj isto spraševal..