02 junij, 2011

Shaquille O'Neal - v čast mi je bilo

Ne, nisem ga spoznal. Niti nisem z njim na kakršenkoli način komuniciral. Enostavno gledal sem ga po TV. Tanj sem sllišal sem zanj. Dolgo nazaj. V tretjem razredu osnovne šole. Takrat smo se z družino odpravjali v Spodnji Duplek pri Mariboru, kjer smo kupili (pa naj se še tako grdo sliši...) nemško dogo. Ker nam ni padla nobena pametnejša ideja o njegovem imenu smo se odločili, da ga poimenujemo Shaq [Šak]. Po Shaquille O'Nealu pač. Takratu že (še) igralcu LA Lakersov. Nisem natanko vedel, da gre za izjemno vrhunskega igralca košarke. Mogoče sem kdaj slišal o njem, a se za to nisem pretirano zmenil. Od takrat naprej pa je bil to igralec, zaradi katerega sem začel podrobneje spremljati NBA. Predvsem Lakerse, za katere še danes navijam. Shaqa sem ob pomembnih tekmah končnice gledal tudi sredi noči in užival v njegovih predstavah. Šlo je res za za silo od igralca, ki me je s svojimi potezami med igro in odmori navduševala vedno znova. Tudi danes Shaq v raznih televizijskih oddajah vztrajno dokazuje, da ima še marsikateri drugi talent kot samo igranje košarke in to s pridom izkorišča. V košarki je tako ali tako pokazal vse. Bil je eden boljših, po mnenju mnogih kar najboljši center v zgodovini NBA, v kar je v svojih 1207 tekmah verjetno marsikoga prepričal.

Igral je za:  1992–996 Orlando Magic, 1996–2004 Los Angeles Lakers, 2004–2008 Miami Heat, 2008–2009 Phoenix Suns, 2009–2010 Cleveland Cavaliers, 2010–11 Boston Celtics;
Dosegel pa: 4-krat NBA prvak (2000, 2001, 2002, 2006), 3-krat najkoristnejši košarkar finala NBA (2000–2002), najkoristnejši igralec lige (2000), NBA novinec leta (1993), 15-krat udeleženec All-Star tekme (1993–1998, 2000–2007, 2009), 2-krat najboljši strelec lige (1995, 2000), 8-krat uvrščen v najboljšo peterko (1998, 2000–2006), 3-krat najkoristnejši igralec All-Star tekme (2000, 2004, 2009)
Medalji: zlato z OI leta 1996 v Atlanti, zlato na SP 1994 v Kanadi.



Med vsemi igralci je skupno peti najboljši strelec v zgodovini, dvanajsti skakalec, sedmi bloker...kot večina centrov pa se je zelo slabo izkazal pri izvajanju prostih metov. Ampak ne gre mu zameriti, to ga je po svoje naredilo še bolj simpatičnega in priljubljenega na vseh koncih sveta.

Odkar ga ni več v Lakersih vedno manj spremljam NBA. Shaq je včeraj naznanil konec te izjemno uspešne kariere. To najbrž pomeni, da jo bom odslel spremljal še manj. Redki športniki so name pustili tak vtis...

Kar se mojega, žal že dobrih 6 let pokojnega psa tiče...bil mu je podoben v vsem. Priden, hvaležen, delaven, svojo moč je uporabljal v dobre namene, agresivnosti ni poznal. Bil je tudi rahlo neroden, velikosti primerno pač. Poleg tega je bil tudi pretežno zlato-rumen in malce temen. Lakersov igrač pač :). Določena podobnost obstaja, tu ni kaj.


Skratka, oba sta (bila) velika carja.

Srečno Shaq!

Gomi

Ni komentarjev: